Regulamin imprezy TRANSGRANICA 4X4

Regulamin imprezy TRANSGRANICA 4×4

I. Informacje ogólne

  1. TRANSGRANICA 4×4 jest imprezą o charakterze zlotu z elementami turystyczno-przeprawowymi przeznaczoną dla użytkowników samochodów terenowych.
  2. Organizatorem imprezy jest fundacja TRANSGRANICA przy współpracy Gołdapskiego Klubu Turystyki Motorowej MAZURY GARBATE 4×4 oraz Klubu Turystyki Motorowej BEZDROŻA.
  3. Organizator zobowiązuje się do wytyczenia tras, uzyskania odpowiednich zezwoleń, zapewnienia obsługi sędziowskiej, przygotowania dokumentacji oraz zapewnienia warunków bezpieczeństwa podczas imprezy.
  4. Organizator zastrzega sobie prawo interpretacji niniejszego regulaminu i jest jedyną władzą upoważnioną do rozpatrywania i rozstrzygania wszelkich rozbieżności i wątpliwości, które mogą powstać przy stosowaniu i interpretacji niniejszego regulaminu i innych przepisów.

II. Zgłoszenia, opłaty, formalności

  1. Każda załoga, która zamierza uczestniczyć w imprezie zobowiązana jest do wypełnienia formularza zgłoszeniowego i wpłacenia wpisowego.
  2. Wpisowe na imprezę wnosi 550 zł od załogi 2-osobowej, każda dodatkowa osoba w załodze to 150 zł. Od dzieci do lat 7 wpisowego nie pobiera się. Opłata na miejscu powiększona jest do 650 zł.
  3. Opłata wpisowego obejmuje opłaty środowiskowe, wjazd na prywatne posesje, użytkowanie terenów, obsługę sędziowską, zabezpieczenie imprezy przez ratowników medycznych, obsługę imprezy, ubezpieczenie, catering oraz udział w biesiadzie.
  4. Zgłoszenie uczestnictwa i opłata wpisowego jest jednoznaczne z przyjęciem tego regulaminu.
  5. Zgłoszenie uznaje się za przyjęte z datą wpływu opłat wpisowego i po potwierdzeniu przyjęcia zgłoszenia przez Organizatora.
  6. W przypadku odmowy przyjęcia zgłoszenia Organizator zobowiązany jest do poinformowania o tym Zgłaszającego najpóźniej w ciągu 10 dni od daty wpływu wpisowego. W przypadku braku pisemnej odmowy w ww. terminie zgłoszenie uznaje się za przyjęte.
  7. Organizator ma prawo do odmowy przyjęcia zgłoszenia udziału załogi w imprezie bez podania przyczyny.
  8. Organizator zastrzega sobie prawo do wprowadzenia limitów ilości przyjmowanych załóg, w takim przypadku o udziale w imprezie decyduje data wpływu wpisowego na konto Organizatora.
  9. Warunkiem wzięcia udziału w imprezie jest zaliczenie Badania Kontrolnego pojazdu.
  10. W przypadku rezygnacji uczestnika z udziału w imprezie(potwierdzonego zgłoszeniem), wpisowe jest zwracane wg zasad: do 15.04.2018 pomniejszone o 40%, od 15.04-1.05.2018 pomniejszone o 60% i po 1.05 brak możliwości zwrotu.
  11. Numer konta do wpłat: 27 1020 4724 0000 3402 0101 7995
  12. Uczestnictwo w imprezie może być niebezpieczne, uczestnik składając podpis na oświadczeniu oświadcza, że bierze udział w imprezie wyłącznie na własne ryzyko.
  13. Uczestnicy imprezy wyrażają zgodę na wykorzystywanie swojego wizerunku przez organizatora.

III. Regulacje

  1. Impreza TRANSGRANICA 4×4 odbywa się na podstawie niniejszego regulaminu, przepisów prawa o ruchu drogowym, zasad ochrony środowiska oraz przepisów ogólnych.
  2. Sprawy sporne rozstrzygane są przez Organizatora.
  3. W czasie trwania imprezy uczestnicy muszą stosować się do regulaminu imprezy, poleceń Organizatora, sędziów i innych osób upoważnionych przez Organizatora. Naruszenie wydanych rozporządzeń może spowodować karę określoną w załączniku.

IV. Uczestnicy

  1. Załoga składa się z dwóch uczestników, kierowcy i pilota. We wszystkich klasach max ilość osób w samochodzie musi być zgodna z wpisem w dowodzie rejestracyjnym. W przypadku załóg w klasie TURYSTYCZNEJ załoga może składać się z większej ilości osób, w tym dzieci.
  2. Uczestnikami imprezy mogą być dzieci pod opieką osób dorosłych.
  3. Osoba kierująca pojazdem musi posiadać odpowiednie uprawnienia do prowadzenia pojazdu.
  4. Kierowca i pilot mogą według własnego uznania zamieniać się miejscami w samochodzie, pod warunkiem posiadania uprawnień do powadzenia pojazdu przez obu członków załogi.
  5. Uczestnicy imprezy to osoby, które wysłały poprawnie wypełniony formularz zgłoszeniowy, wpłaciły wpisowe, odebrały dokumenty imprezy wraz z kompletem naklejek a także przeszły pomyślnie weryfikację podczas Badania Kontrolnego.

V. Warunki techniczne

Do imprezy dopuszczone są wszystkie samochody terenowe oraz SUV:

  • o masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5t
  • z napędem 4×4
  • z ważnym przeglądem rejestracyjnym oraz aktualnym ubezpieczeniem OC i NNW

Zalecamy wykupienie dodatkowej polisy NNW, rozszerzonej o sporty motorowe. Załogi muszą dostosować pojazdy do wymagań sprzętowych w danej klasie.

WYMAGANIA DLA WSZYSTKICH KLAS:

  • masa całkowita pojazdu do 3,5t,
  • gaśnica min. 1kg(zalecana 2 kg)
  • apteczka,
  • mata serwisowa o powierzchni minimum powierzchni podwozia – naprawy samochodów należy wykonywać uprzednio zabezpieczając podłoże matą a wszelkie płyny, smary, oleje i inne nieczystości posprzątać po zakończeniu naprawy.
  • pasy bezpieczeństwa,
  • lina lub pas do holowania, zgodnie z masą pojazdu,

ZALECENIA DLA WSZYSTKICH KLAS:

  • podnośnik typu Hi-Lift,
  • pasy asekuracyjne,
  • szekle,
  • trapy,

PODZIAŁ NA KLASY:

TURYSTYCZNA – jest klasa przeznaczona dla wszystkich seryjnych samochodów terenowych oraz SUV. Do imprezy dopuszczone są załogi jedno-, dwu- jak i więcej osobowe, w tym rodziny. Ilość osób w samochodzie nie może przekraczać ilości określonej w dowodzie rejestracyjnym pojazdu.

Zalecamy użycie opon typu A/T lub M/T, jednakże samochody na kołach zimowych także się tu sprawdzą.

WYCZYNOWA – jest to klasa przeznaczona dla samochodów, przygotowanych do jazdy w cięższym terenie, na kołach typu M/T. Ilość członków załogi nie może przekraczać ilości określonej w dowodzie rejestracyjnym pojazdu.

EXTREM (Elektryk / Mechanik) – klasa przeznaczona dla mocno zmodyfikowanych pojazdów, przygotowanych do poruszania się w najcięższych warunkach, wyposażonych w wyciągarki, bez ograniczeń dot. modyfikacji, wielkości kół, itp.

Załogi w tej klasie składają się z dwóch zawodników – kierowcy i pilota (zamienni w przypadku gdy obaj posiadają prawo jazdy).
BUDOWA POJAZDU

TURYSTYK WYCZYN EXTREM (Elektryk) EXTREM(Mechanik)
  • karoseria zamknięta, seryjna, bez modyfikacji
  • jednostka napędowa zgodna z dowodem rejestracyjnym
  • dopuszczalne modyfikacje terenowe – zderzaki, progi, dodatkowe oświetlenie, snorkel, lift zawieszenia
  • zaczepy holownicze (przód i tył) oraz pas lub lina do holowania zgodna z masą pojazdu
  • karoseria zamknięta, bez modyfikacji do drugiego słupka (dopuszczalne tzw. obżyny z chłodnicą z przodu)
  • jednostka napędowa zgodna z dowodem rejestracyjnym
  • dopuszczalne modyfikacje terenowe – zderzaki, progi, klatka bezp., dodatkowe oświetlenie, snorkel, lift zawieszenia
  • zaczepy holownicze (przód i tył) oraz pas lub lina do holowania zgodna z masą pojazdu

 

  • konstrukcja dowolna – karoseria lub ramoklatka.
  • dowolna jednostka napędowa
  • dopuszczalne wszelkie modyfikacje terenowe – progi, zderzaki, zawieszenie, mosty, itp.
  • zaczepy holownicze (przód i tył) oraz pas lub lina do holowania zgodna z masą pojazdu
  • konstrukcja dowolna – karoseria lub ramoklatka.
  • dowolna jednostka napędowa
  • dopuszczalne wszelkie modyfikacje terenowe – progi, zderzaki, zawieszenie, mosty, itp.
  • zaczepy holownicze (przód i tył) oraz pas lub lina do holowania zgodna z masą pojazdu

 

WYCIĄGARKI, KOŁA, ZAWIESZENIE

TURYSTYK WYCZYN EXTREM (Elektryk) EXTREM(Mechanik)
  • dopuszczalne wyciągarki elektryczne(1 szt)oraz ręczne typu Kilfor, HiLift, itp.
  • Dopuszczalne są opony zimowe, A/T, M/T w rozmiarze do 33”.
  • Zakaz używania opon agresywnych typu Simex, Bogger, Maxxis Treppador, „jodełka”, itp.
  • Dopuszczalny lift zawieszenia z zachowaniem seryjnych wahaczy, drążków, itp.
  • dopuszczalne wyciągarki elektryczne ( 1 szt) oraz ręczne typu Kilfor, HiLift, itp.
  • dopuszczalne wyciągarki mechaniczne lub hydrauliczne jeśli były seryjnie montowane.
  • Dopuszczalne są opony zimowe, A/T, M/T w rozmiarze do 33”.
  • dopuszczalne używanie opon agresywnych typu Simex, Bogger, Maxxis Treppador, „jodełka”, itp.
  • Dopuszczalny lift zawieszenia z zachowaniem seryjnych wahaczy, drążków, itp.
  • dopuszczalne są wyciągarki elektryczne o dowolnej konstrukcji – jedno- i dwusilnikowe
  • dopuszczalne jest używanie max. dwóch wyciagarek elektryczncych
  • dopuszczalne wyciągarki ręczne typu Kifor, HiLift, itp.
  • dowolne opony, zalecane agresywne min. 33” (Simex, Bogger, itp.)
  • dowolne modyfikacje zawieszenia pojazdu, mostów, przeniesienia napędu, układu hamulcowego.
  • dopuszczalne są wyciągarki mechaniczne, hydrauliczne i elektryczne, bez ograniczeń ilościowych
  • dopuszczalne wyciągarki ręczne typu Kifor, HiLift, itp.
  • dowolne opony, zalecane agresywne min. 33” (Simex, Bogger, itp.)
  • dowolne modyfikacje zawieszenia pojazdu, mostów, przeniesienia napędu, układu hamulcowego.

 

BEZPIECZEŃSTWO

TURYSTYK WYCZYN EXTREM (Elektryk) EXTREM(Mechanik)
  • pasy bezpieczeństwa dla wszystkich członków załogi,
  • foteliki – w przypadku gdy w załodze są dzieci poniżej 150cm wzrostu, zgodne z obowiązującymi przepisami
  • apteczka
  • trójkąt
  • gaśnica min. 1kg
  • pasy bezpieczeństwa dla wszystkich członków załogi,
  • gaśnica min. 1kg(zalecana 2 kg)
  • apteczka
  • trójkąt
  • kaski ochronne(zalecane sportowe z homologacją E)
  • pasy bezpieczeństwa – min. 3 punktowe
  • zalecane fotele kubełkowe
  • klatka bezpieczeństwa
  • gaśnica min. 1kg(zalecana 2 kg)
  • apteczka
  • trójkąt
  •  kaski ochronne(zalecane sportowe z homologacją E)
  • hebel
  • pasy bezpieczeństwa – min. 3 punktowe
  • zalecane fotele kubełkowe
  • klatka bezpieczeństwa
  • gaśnica min. 1kg(zalecana 2 kg)
  • apteczka
  • trójkąt
  • kaski ochronne(zalecane sportowe z homologacją E)
  • hebel

 

Spełnienie powyższych warunków jest przedmiotem Badania Kontrolnego przed i w trakcie trwania imprezy.

 

VI. Ruch drogowy

  1. W trakcie trwania imprezy wszyscy uczestnicy są zobowiązani do przestrzegania zasad Prawa o Ruchu Drogowym.
  2. Kierowca pojazdu jest w pełni odpowiedzialny za wszelkie sprawy związane z ruchem tego pojazdu. Powinien unikać i zapobiegać sytuacjom mogącym sprowadzić niebezpieczeństwo na uczestników imprezy, organizatorów oraz osoby trzecie.
  3. Po trasie imprezy należy poruszać się wyłącznie w kierunku wyznaczonym przez roadbook.
  4. Organizator wprowadza ograniczenie prędkości w przypadku przejazdów w bezpośredniej bliskości budynków mieszkalnych do 15 km/h a na wszelkich drogach gruntowych 40 km/h.

VII. Bezpieczeństwo i odpowiedzialność

  1. Wszystkie załogi muszą przestrzegać przepisów polskiej ustawy z 20.06.1997. Prawo o Ruchu Drogowym ( Dz. U. z 2005 r. nr 108 poz. 908 z późniejszymi zmianami). Kierowca pojazdu jest w pełni odpowiedzialny za wszelkie sprawy związane z uchem pojazdu, którym kieruje.
  2. Jazda pod wpływem alkoholu, narkotyków, leków jest zabroniona i karana wg załącznika.
  3. Używanie pasów bezpieczeństwa i kasków jest obowiązkowe we wszystkich klasach podczas trwania imprezy pod rygorem kar określonych w załączniku. Załoga zwolniona jest z obowiązku zapinania pasów podczas przejeżdżania przez głębokie wody/brody.
  4. TRANSGRANICA 4×4 korzysta z dróg, na których odbywa się normalny ruch drogowy oraz z terenów prywatnych, na których prowadzona jest gospodarka rolna i leśna.
  5. Każdy uczestnik ponosi odpowiedzialność cywilną i karną za wszelkie szkody, jakie spowoduje sam lub używany przez niego pojazd.
  6. Baza imprezy jest również częścią trasy i środowiska i obowiązują w niej takie same zasady w zakresie ochrony środowiska i zachowania uczestników jak na trasie. W bazie imprezy obowiązuje bezwzględny zakaz rozpalania ognisk w miejscu innym niż wskazane przez Organizatora. Uczestnicy zobowiązani są do zachowania szczególnej ostrożności w bazie imprezy. Zakazane jest parkowanie w strefach innych niż wskazane przez Organizatora.
  7. W przypadku sporów Uczestnika z osobą trzecią, Organizator dołoży wszelkich starań, by zachować dobre imię Imprezy.
  8. Uczestnictwo w TRANSGRANICY 4X4 może być niebezpieczne i uczestnik bierze udział w imprezie na własne ryzyko, co potwierdza składając podpis w oświadczeniu.
  9. Złożenie podpisu uczestnika pod oświadczeniem jest równoznaczne ze zrzeczeniem się wszelkich oszczeń wobec Organizatora. Nie podpisanie oświadczenia skutkuje niedopuszczeniem uczestnika do imprezy bez prawa zwrotu wpisowego.
  10. W żadnym wypadku Organizator nie bierze na siebie odpowiedzialności i nie może być pociągnięty do odpowiedzialności za szkody osobowe, rzeczowe, straty i zniszczenia spowodowane przez uczestnika we własnych dobrach czy wobec innych uczestników czy osoby trzeciej.
  11. Organizator nie przyjmuje na siebie żadnej odpowiedzialności za problemy wynikłe za złego stanu zdrowia uczestników.
  12. Organizator zastrzega sobie prawo dokonywania wszelkich koniecznych zmian dotyczących Imprezy, wynikających z działania Siły Wyższej, wstąpienia sytuacji związanych z koniecznością zapewnienia bezpieczeństwa lub nakazanych przez uprawnione organy, a także do całkowitego odwołania imprezy, jeśli będzie to konieczne ze względu na nieprzewidziane okoliczności. W powyższej sytuacji Organizator nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody lub straty poniesione przez jakiekolwiek osoby.
  13. Wszyscy uczestnicy imprezy zobowiązani są do przeczytania niniejszego regulaminu i potwierdzenia jego znajomości przez podpisanie oświadczenia.
  14. Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania imprezy bez podania przyczyn, w takim wypadku zgłoszonym uczestnikom zwracana jest cała kwota wpisowego.Organizator nie ponosi żadnej odpowiedzialności za koszty poniesione przez uczestników a zawiązane z odwołaniem imprezy.
  15. W czasie trwania imprezy uczestnicy muszą bezwzględnie stosować się do regulaminu imprezy, poleceń organizatora, sędziów i innych osób upoważnionych przez organizatora. Naruszenie tych postanowień powoduje kary określone w załączniku.

VIII. Terminologia

  1. Próba między taśmami MT: oznakowanie stosowane na trasie imprezy oznaczone w notatkach nawigacjach. Oznacza to konieczność przejechania torem wyznaczonym przez taśmy z lewej i prawej strony. Przejazd ten jest punktowany. Zerwanie taśmy, wjazd poza taśmę jest karany zgodnie z załącznikiem. W przypadku zerwania, wjechania poza taśmę należy powrócić w tym samym miejscu na trasę. Jazda poza trasą skutkuje karą wg załącznika.
  2. Według taśm WGT: oznakowanie stosowane na trasie imprezy, oznacza kierunek jazdy wskazany przez Organizatora bez podanych odległości. W przypadku gdy z wnętrza pojazdu oznaczenie jest niewidoczne albo nie jesteśmy pewni kierunku jazdy, pilot jest zobowiązany do ustalenia kierunku jazdy. Odcinek WGT zakłada jazdę w odległości nie więcej niż 5 m od taśm wyznaczających kierunek jazdy.
  3. Pieczatka(PKP): potwierdzenie przejazdu poprzez wbicie stempla do karty drogowej samodzielnie lub przez sędziego.
  4. Odcinek Specjalny (OS): przejazd MT lub WGT na trasie roadbooka z potwierdzeniem.
  5. Początek pomiaru odległości PPO: punkt oznaczony w notatkach nawigacyjnych, umożliwiając lokalizację własną na trasie.
  6. Koniec pomiaru odległości KPO: punkt oznaczony w notatkach nawigacyjnych, umożliwiając lokalizację własną na trasie.
  7. Kary: kary lub grzywny nakładane za działania określone w załączniku.
  8. Badanie Kontrolne BK: sprawdzenie zgodności stanu pojazdu i wyposażenia z regulaminowymi wymogami, sprawdzenie dowodu rejestracyjnego i aktualnego OC, sprawdzenie oklejenia samochodu z wymogami regulaminowymi. Zaliczenie BK jest obowiązkowe pod rygorem niedopuszczenia załogi do imprezy. Obecność reprezentanta załogi obowiązkowa.
  9. Roadbook: notatki nawigacyjne opisujące trasę, którą należy przejechać.
  10. Taryfa: czas przejazdu najwolniejszego + 30%
  11. Odległości podane w notatkach nawigacyjnych są podane z dokładnością do 10 m.
  12. Usytuowanie OS-ów jest podane w notatkach nawigacyjnych.

XI. Oznaczenia i reklamy

  1. Organizator dostarcza nalepki okolicznościowe oaz naklejki partnerów i sponsorów imprezy.
  2. Załogi muszą umieścić na pojazdach naklejki dostarczone przez Organizatora, nie umieszczenie naklejek skutkuje karami regulaminowymi.

X. Inne uregulowania

  1. Podczas imprezy powadzone są oddzielne klasyfikacje dla wszystkich klas.
  2. Dozwolona jest wzajemna pomoc między uczestnikami imprezy tylko biorącymi udział w danym OS. Niedopuszczalna jest obca pomoc na OS, osoby obce mogą tylko dostarczyć części. Za pomoc obcą przewidziana jest kara zgodnie z załącznikiem.
  3. Protest jest składany tylko w formie pisemnej, musi on być złożony w ciągu 30 min. od podania wyników etapu, którego dotyczy proces. Do każdego protestu musi być złożona kaucja w wysokości 500 zł, która podlega zwrotowi w przypadku uznania protestu.
  4. Na całej trasie imprezy można/należy liczyć się z możliwością kontroli drogowej przez uprawnione służby w tym także kontroli prędkości i trzeźwości.
  5. Niedopuszczalne jest zanieczyszczenie środowiska płynami eksploatacjami lub innymi odpadami z uwagi na minimalizację szkód dla środowiska naturalnego pod rygorem kar określonych w załączniku.
  6. Użycie taśm ochronnych przy pracy z wyciągarką w celu uniknięcia uszkodzenia drzew jest obowiązkowe pod rygorem kar określonych w załączniku.
  7. Poruszanie się po trasie Imprezy z wyjątkiem fragmentów poprowadzonych po dogach publicznych jest zabronione zarówno przed jak i po zakończeniu imprezy z wyjątkiem niesienia pomocy osobom lub załogom pozostającym na trasie.
  8. Każdy uczestnik imprezy powinien mieć przy sobie dokument tożsamości i inne wymagane dokumenty.
  9. Podczas stromych podjazdów obowiązuje zakaz kopania. W przypadku utraty trakcji (min. jeden jałowy obrót koła) należy powstrzymać się od prób ponownego wyjechania i skorzystać z wyciągarki.
  10. Podczas pracy z wyciągarką i liną kinetyczną załoga(pilot) jest zobowiązana do głośnego i jednoznacznego informowania o istniejącym zagrożeniu. Nie zastosowanie się do tego skutkuje karą przewidziana w załączniku.
  11. Na trasie Odcinka Specjalnego może znajdować się tylko kierowca i pilot. Reszta pasażerów musi opuścić pojazd przed wjazdem na OS.
  12. Obowiązuje nakaz używania hamulca na linę stalową.
  13. Organizator wymaga takiego przejazdu trasy, który w najmniejszym możliwym stopniu „pogłębia” przeszkodę czyli jak najmniej utrudnia przejazd kolejnych pojazdów.

XI. Kary

  1. Brak na aucie naklejek dostarczonych przez Organizatora – 100 zł za każdą naklejkę.
  2. Odmowa umieszczenia na pojeździe naklejek – 1000 zł.
  3. Powtórzenie BK – 100 zł.
  4. Brak taśmy zabezpieczającej przy pracy z wyciągarką – wykluczenie.
  5. Dotknięcie taśmy, wjazd poza taśmy, naciąganie taśmy – taryfa za OS
  6. Wjazd na OS z niewłaściwego kierunku – wykluczenie
  7. Jazda pod wpływem alkoholu, narkotyków, leków – wykluczenie
  8. Jazda bez zapiętych pasów bezpieczeństwa z zastrzeżeniem pkt.VII.3 – wykluczenie
  9. Przebywanie i jazda bez kasku na OS – taryfa za OS
  10. Zanieczyszczenie środowiska płynami eksploatacyjnymi lub innymi odpadami – 500 zł + usunięcie szkód
  11. Poruszanie się po trasie imprezy w kierunku przeciwnym niż określony w notatkach nawigacyjnych, poruszanie się po trasie imprez poza wyznaczonymi godzinami – wykluczenie
  12. Niszczenie dróg: dożywotnie wykluczenie.
  13. Brak informacji o niebezpieczeństwie podczas pracy z wyciągarką lub liną kinetyczną – taryfa za OS
  14. Przewożenie i pobyt pasażerów oraz osób postronnych (kibiców) na terenie OS – taryfa za OS
  15. Pomoc obca na OS – taryfa za OS

XII. Klasyfikacja

1. Podczas imprezy klasyfikacja prowadzona jest odrębnie dla każdej z klas.

2. Klasyfikacja końcowa to lista uczestników z największą ilością zdobytych punktów.

W ramach naszego serwisu stosujemy pliki cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w urządzeniu końcowym. Jeśli nie wyrażają Państwo na to zgody, prosimy o dokonanie zmian w ustawieniach przeglądarki internetowej.
Akceptuję politykę cookies
x